onsdag den 14. juli 2010

Hvordan sluger man en Kamel?

web_Mor-og-datter---Kamel-m

I går gik med at sluge en Kamel!

Eller i det mindste kigge på den Kamel der blev serveret for mig.

Hvor – tænker I nok – serverer man nu Kameler?

Jamen det gør man da hos Neurologer bl.a.

Jeg ringede i går – og 1 time efter befandt jeg mig selv på en briks, hos en kompetent kvindelig neurolog. Det var jo først i torsdags jeg nævnte min problemer med min højre arm for min egen læge og plusli var det altså alvor.

Kamelens navn er PARKINSON – Hr. eller Fru ved jeg ikke, men det får vel vise sig.

Der er knyttet et lille måske  til – ikke til navnet  - men til årsagen.

Måske er det pga min antidepressive medicin, men desværre tyder det mest på den ægte vare. Fordi det er halvsidig (både arm og ben) og fordi det ene medicinpræparat jeg stadig får ikke ofte har den bivirkning.

Hvordan får man så has på sådan en kamel – stor eller lille? er næste spørgsmål der melder sig – i det mindste hos mig.

En bid ad gangen lissom med elefanter.

Tænke, snakke, tænke igen, opsøge viden, snakke, frem male værste scenarie, frem male bedste scenarie. tænke, opsøge viden, strikke, snakke, gå tur, spille computerspil, snakke ….. Sønner og Veninder stod for skud.

I det mindste kender jeg nu – næsten - Kamelens navn. Og lissom med min Elefant (depressionen) gør det, den nemmere at sluge. Underligt nok.

Alt i alt kom jeg frem til at Elefanter er sværrere både at sluge og at fordøje end Kameler.

Nu venter jeg på en hjernescanning på Bispebjerg Hospital – så vil den  vise sig - Kamelens årsag.

15 kommentarer:

  1. Det gør mig ondt.
    Godt du så hurtigt fik undersøgt og bestemt hvad det var.
    Men det gør mig ondt.

    SvarSlet
  2. hold dog op, som om du ikke havde nok i forvejen. men, nu kender jeg ham, Mr.Parkinson, en smule og kan fortælle at det godt kan lade sig göre at leve et godt liv sammen med ham. og jeg vil anbefale de gode mennesker hos den danske Parkinsonforening, de hjælper og spreder læring og info.
    held og lykke.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge - Ja det var da rart at fåen lille klarhed så hurtigt.

    Og ja Frida det må da bestemt være en MISTER Parkinson ;-) Og jeg tænker osse at det kaan lade sig gøre at leve godt med ham.
    KH MRS Parkinson ;-)

    SvarSlet
  4. Man behøver ikke bruge lang tid på at tænke "nu går det da meget godt", hverken om sig selv eller andre, før der kommer nyt at slås med.
    Måske er det slet ikke meningen at vi mennesker skal kunne leve et kedeligt liv.
    Held og lykke (det kan nok bruges) med dit nye partneskab.

    SvarSlet
  5. Hehe - Tante - jeg har da slet ikke tænkt på at jeg snart kan indgå registreret partnerskab med Mr. Parkinson - om han så er *ægte* eller ej. Her på Planeten er der ingen diskremination ;-)

    Og JA man skal ikke tage for afslappet på livet - det er vist en alvorlig sagg ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  6. For #¤)/%/¤&% Siffe, du suger da også til dig af udfordringer hva??

    Men jeg synes det er sejt du ser lyst på det og finder lyspunkterne i at det dog "Kun" er en kamel ;)
    KNUS til dig!!!! Jeg krydser i mellemtiden fingre for at nogen tager fejl eller at det kan fjernes ved at gøre noget ved medicinen, hvis deter den der driller.

    SvarSlet
  7. Husk at tygge hver bid mindst 50 gange ;o)

    Spøg til side - det gør mig ondt at høre. Det er altid en barsk besked at have med hjem i lommen. Men man kan leve både længe og godt med Parkinson, så jeg er fuld af fortrøstning på dine vegne.

    SvarSlet
  8. Kære Tina lige mine ord #¤)%¤§1""#¤
    igen.
    Der er trods alt god(hmmm) medicin forParkinson- hvis det er den ægte og ellers er det jo alligevel min hensigt at trappe ud af det ene antidepressive præparat jeg får.

    Og Parkinson er ikke en sygdom man dør AF men en sygdom man dør MED ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  9. Kære Dana - tak for rådet;-)
    lige nu knokler jeg i haven. Skvalderkålet er jo ligeglad med at jeg er lidt langsom og ryster ;-)
    Faktisk er det ret effektiv når jegskal ha ribsene af buskene til den tid ... RYSTERIBS uden anstrengelser ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  10. DET Har du ret i smukke :) Og man kan heldigvis lære at leve MED meget ;)

    SvarSlet
  11. Tina --- mmon ikke du - om nogen - kender til det?
    Og du LEVER jo virkelig.

    KH Siffe

    SvarSlet
  12. Humoren er en god følgesvend(inde)... Rysteribs *LOL*
    Men nu synes jeg altså godt nok, at du burde ha' fået helle og ikke flere "udfordringer", øvv!

    SvarSlet
  13. Kære Siffe, livet er fyldt med overraskelser til os - jeg sender tanker til dig og masser af varme klem ...

    SvarSlet
  14. Det lyder rigtig grimt, jeg krydser alle ti tommelfingre og tænker de bedste tanker.
    Apropos sluge. Man skal passe på ikke at gabe kæberne af led, og så er det da godt det ikke er en blåhval ;-D

    SvarSlet
  15. Ja, det må da være en af de store kameler....

    Hold da op, sikke en melding.

    Det gør mig ondt på dine vegne. Håber du kommer igennem med oprejst pande.

    SvarSlet