mandag den 3. december 2012

LegeDag ... eller. Papir-Stof ...hvad er nu det for noget ???


Eksperimenter
i køkkenet i dag

Næ det ikke madlavning 

Jeg har leget med papir og stof
og lavet

PAPIR-stof
af gammelt bomuldsbetræk, silkepapir, servietter, andet papirmateriele
fortyndet lim
bagepapir som underlag
alle mulige malinger, farver,osv
forskellige effekter for at lave sjove mønstre

et stykke bomuld ca A4 str
placeres på bagepapiret
med pensel duppes vandblandet lim 
(1 del lim 2 del vand)
derefter lægges papir på lagvis 
og mættes med limvand
bliv ved til du er tilfreds
LEG
med farver og former
dryp blæk på
acrylmalin 
osv

lad det tørre
tag bagepapiret af 
stryg 
papirstoffet

nu kan du så kreere videre
acryltusser, spritmarkere, blæk 
stempler, teksturer m  fx gesso

jeg har brugt hvide markere fx Molotov eller POSCA
 til at kante figurerne
og spritmarkere fx PROMARKERE 

til at kante bogstaverne


Nu er jeg nået hertil
og vil nu dekorere med broderier og perler
SJOVT
... 

4 kommentarer:

  1. Det ser rigtigt spændende ud .. En sørøverfane er oplagt .. Tak for krea kh Henrik

    SvarSlet
  2. En Sørøverfane ! ;-)

    Det er da en snmuk dame ;-) med hat på

    Måske jeg skal se på hende igen <3

    Takker for indsparket Henrik

    SvarSlet
  3. Herligt !
    Det må være sjovt, at lege med alle disse materialer og se tingene opstå.
    Og vand og lim eller mudder, dét er jo altid en fest :)

    SvarSlet
  4. Ja Miri min Engel ;-)det er ren forglemmelse..

    Tak for budskabet ... ryggen mod muren og med udsyn det blir over kakkelovenen med kig til fjorden <3

    SvarSlet