fredag den 1. marts 2013

Lidt mere Liste til HOWTODO .... samt første opgave

Engang havde jeg en dejlig norsk 'svigermor'. Hun forærede mig lamper, knive og andre køkkensagen under devisen 'Det ikke sikkert det nødvendigt men det meget rart at ha.' sagt på syngende norsk - dette motto jeg i den grad tog til mig og har gjort mit til at efterleve siden.

Uden mit forbrug bla hvad GARN angår havde finanskrisen nok indtrådt flere år tidligere - smiler. 
Og altså osse hvad angår malergrej ........ det skal i det mindste ikke være derfor jeg ikke maler ....  så følg mig lige på tur gennem Tigeren i dag ...

dag gik jeg i Tigeren og blev vanligt fristet for der er meget at fristes af.                                        Her er farver, tush'er - dog ikke vandfaste - det skal man bare huske. Samt metallic maling hvis det falder i ens smag.


Noget andet er glansbilleder ... dem holder jeg meget af. Både med og uden glimmer 
Noget tredie er hullemaskiner med motiver, idag fandt jeg et med et lille hjerte ... den kom med mig hjem - jeg bruger både hjerterne der klippes ud og det jeg har klippet i.                                 Ellers bruger jeg en almindelig hulmaskine og klipper mange huller .... og bruger både det udklippede og det jeg har klippet i. Farvet papir, indpakningspapir, reklamer koster ofte ikke noget - bare kig i papirkurven .... også emballage er gratis, og kasseres ofte ... hold øje med mønstre og farver


 Disse skumklistermærker klistret på små træklodser eller tændstikæsker fyldt med sand og taped til så har du små tryklodser, her er det alfabetet der kan laves billigt-
Her er det et linealsæt ... især den runde bruger jeg til at lave effekter simpelthen ved at farvelægge inde i cirklerne 
Permanente tusser i sort, store tusser kan være gode feks til borter eller større sorte felter , stor skrift 
 Her er det mønster tape ... eller washitape i andre kredse, men tigeren s koster kun lidt og fåes også i brede formater
Her er der forskellige formater af skitseblokke tag den med de tykkeste papirer uden linier som passer til din pengepung-   





I Tigeren har de ofte også billige penseler i sæt, samt vådservietter hvilke er gode at ha til at tørre maling/gesso af og tvære det ud så det mixex . Servietterne bliver fyldt med farve og kan senere bruges i bogen som collage ol

Dette er altsammen ikke strengt nødvendigt, det er noget du kan supplere med efterhånden som du har lyst til det.

Ideen er at genbruge så meget af det du alligevel smider ud og med tiden bliver du en mester i af se muligheder i det der tidligere røg direkte ud i skraldespanden.

Nu håber jeg du er klar til at begynde at lege - for det er det du skal. Give slip på krav og pligter for en stund og nyde at skabe hvad du vil og lyster.

HUSK det er din bog og du behøver ikke vise den frem eller retfærdiggøre for andre at du bruger tid på underlødigt klippeklistreting uden børn i nærheden der kunne undskylde dig lidt - smiler. 

Noget helt andet er at mindre børn ofte synes det er sjovt at mor klipper klistrer og kan sagtens lave deres egen bog. 

Noget af det, har jeg lavet sammen med piger i alderen fra 15 - 25  år ... og de blev fanget på forskellig vis -

Det er dog dig helt selv der afgør dine egne rammer - det er som sagt dig der bestemmer ;-9

En god TV-kigger-syssel er at tage en stak gamle blade og løseligt bladre dem igennem og bare rive det ud man umiddelbart falder for. En flot mandlig model, et par knaldrøde læber, en pude man altid har ønsket sig ,, en farveklat i ens yndlingsfarve, eller bare ord der fænger


Alle indlæg til dette emne har etiketten HOWTODO ... findes ude i hø side eller under indlægget ved at trykke på dette kommer alle indlæg frem. 

GOD FORNØJELSE og lad mig høre hvordan det går , her eller på Facebook
Hvis jeg må vise billeder(evt anonymt) af det du laver  kan du sende dem til mig pr mail eller vise det på din blog/facebook og jeg kan lægge link ind her.
Min email er siffes @ hotmail. com fjern mellemrum

2 kommentarer:

  1. Tak tak tak for disse how to do it indlæg !
    De er vildt inspirerende !
    Jeg suger til mig :)
    Venter dog med at springe ud i noget som helst før efter eksamens tiden...
    Men tak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for tilbagemeldingen ... er jo lidt usikker på formidlingen.

      Sender dig held og lykke til ekssamen ....

      Slet